ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ویدئو | ماجرای «پیروز» یوز تلف شده آسیایی چه بود؟

  • کد خبر: ۱۵۲۸۳۵
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
  • ۴
ویدئو | ماجرای «پیروز» یوز تلف شده آسیایی چه بود؟
چشم های معصوم، نگاهی مضطرب و غمگین... این تصویر یوز ایرانی بود که همه را نگران خودش کرد.

چشم‌های معصوم، نگاهی مضطرب و غمگین... این تصویر یوز ایرانی بود که همه را نگران خودش کرد. تنها یوز بازمانده از ایران و فیروز که نه فقط نماد یوزپلنگ آسیایی بود، بلکه سمبل تحمل روز‌های سختی بود که از بدو تولد ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با آن دست و پنجه نرم می‌کرد. دو توله دیگر تلف شدند و فقط یک یوز زنده ماند. ایران ماده یوزی که او را به همراه دو توله دیگر به دنیا آورد فرزندانش را پس زد. این خبر نیز در زمان خودش با حواشی همراه بود. مشاور دامپزشکی سازمان نجات حیوانات گفته بود: توله یوز‌های ایران در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان باعث شده تا مادر فرزندانش را نپذیرد.

ادعایی که توسط دکتر بهرنگ اکرامی دامپزشک متخصص مامایی و بیماری‌های تولیدمثل که جراحی ماده یوز ایرانی را بر عهده داشت رد شد و در همان زمان تصویری در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد که نشان می‌داد در زمان تولد فرزندان ایران با دستکش لمس شده اند.  

پس از آن تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد یوز ایرانی با دست انسان شیر می‌خورد. تولد در اسارت و زندگی با مراقبت‌هایی ویژه که یوزپلنگ آسیایی را از زندگی طبیعی خود دور کرده بود منتقدان بسیاری داشت. برخی معتقد بودند به دلیل جفتگیری والدین در اسارت و شرایط تولد یوز‌ها و... این یوزپلنگ آسیایی هرگز نمی‌تواند زندگی طبیعی مانند سایر یوز‌ها داشته باشد؛ و نیاز به مراقبتی مستمر دارد. مسوولیتی که علیرضا شهرداری‌پناه با جان و دل پذیرفت. کسی که بیش از ۱۵ سال تجربه پرستاری و فعالیت در حوزه حیات وحش را دارد.

توله یوزی که روز‌های نخست قطره قطره شیر می‌خورد حالا با مراقبت‌ها و پرستاری‌های ۲۴ ساعته می‌توانست به اندازه یک نخود گوشت بخورد. تصاویری که شیطنت‌های پیروز را به نمایش می‌گذاشت  و صحنه‌های بازی علیرضا با یوزپلنگ آسیایی حس امیدواری را برای حفظ نژاد یوزپلنگ آسیایی زنده نگه داشته بود.  

تا روزی که خبر بیماری پیروز همه را نگران کرد. ماجرا یوزپلنگ آسیایی را در این کلیپ ببینید.  

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
حق هیچ حیوانی اینهمه رنج و درد کشیدن نیست .اینقدر که مظلوم و بی گناه اند تمام حیوانات حتی حیوان وحشی.
ناشناس
Australia
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
بلاخره نفهمیدم تقصیر کیه که این زبون بسته از بین رفت ، تقصیرهارو گردن هم میندازن ، چندین بچه گربه شیرخوار بی مادرو با شیر پاستوریزه بزرگ کردم ، در مورد پیروز با این همه مراقبت ، چرا رفت و داغشو به دل ما گذاشت؟ کشتنش؟
خودشو نتونستن حفظ کنند ، حالا جسدش و می‌خوان تاکسیدرمی و حفظ کنن؟
ناشناس
Australia
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
بلاخره نفهمیدم تقصیر کیه که این زبون بسته از بین رفت ، تقصیرهارو گردن هم میندازن ، چندین بچه گربه شیرخوار بی مادرو با شیر پاستوریزه بزرگ کردم ، در مورد پیروز با این همه مراقبت ، چرا رفت و داغشو به دل ما گذاشت؟ کشتنش؟
خودشو نتونستن حفظ کنند ، حالا جسدش و می‌خوان تاکسیدرمی و حفظ کنن؟
ناشناس
Australia
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
زبون بسته رو که کشتین ، لااقل به جنازه اش احترام بگذارین ،این هم وسیله ای شده برای تبلیغ و درامد برای شما ، خدا ازتون نگذره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->